Mallorca dag 1

2012-07-31 @ 23:14:42 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Förlåt att jag inte har bloggat, men igår när vi kom till hotellet var klockan typ tio då stack vi ut och åt och sen gick vi hem och sov. Idag har vi mest legat vid poolen och solat och badat och solat och badat....Lyckades bli lite brunare och lyckades även bränna mig på kinderna :(. Sen gick vi till ett köpcentrum och handlade lite tvål och after sun och sånt, sen gick vi längst med hamnen och sedan åt vi på Hard rock café, och sen tog vi en taxi tillbaka till hotellet. Mina ögon är helt röda nu för allt klor haha! Imorgon blir det stranden!


Mallis

2012-07-30 @ 17:15:57 Vardag
{ 1 Kommentarer }

Hejdå nu sticker jag till Mallorca! puss/hilda


Dip dye

2012-07-29 @ 22:09:50 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Suddiga bilder.
 
Shalom! Idag var jag med Ronja och som ni kanske ser så testade vi dip dye. Det är inte färgat utan det är bara med hårmascara. Vi cyklade ner till stan och skulle köpa det, och där träffade vi min älskade Frida (som jag inte har träffat på hela sommaren) och hennes bästis Anna, så vi gick lite på stan med dom, fikade och så. Vi hade jättekul och mysigt och efter det cyklade vi alla hem till mig och då gjorde vi dip dye, mitt blev ganska mörkt eftersom jag har ganska mörkt hår, men sen är domma bilderna väldigt dåliga med och färgen är inte riktigt som den är på riktigt men nästan. Men sen efter Frida och Anna cyklade hem så tittade jag och Ronja på lite filmer, och nu ska jag börja packa lite för imorgon åker jag till MALLORCA! woop woop!
 
 
 kramis/hilda

Gästbloggs inlägg!

2012-07-29 @ 22:06:58 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Fanny här! :D
Jag skulle bara säga att jag saknar dig Sophie och det ska bli superkul att tälta med Dig, Moa och Hilda sen!
 
Gammal bild!
puss /Fanny

Becca!

2012-07-29 @ 20:25:32 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Nu har Becca kommit hem igen efter en vecka uppe i Piteå! 
Hon har varit i England i tre veckor, har för mig att jag sagt det men aja, sen kom hon hem och var hemma i två dagar innan hon åkte iväg igen.
Hon fyllde år igår, men var inte hemma då så vi firade henne idag istället! 
Min älskade syster. <3
 
/Sophie

Titanic 2

2012-07-28 @ 18:18:46 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Titanic 2, en av de sämsta filmerna som jag sett.. Dåligt gjord och för lik Titanic, samma saker hände fast lite modernare typ, allt såg riktigt fake ut. Den var gjord 2010 men den såg mycket overkligare ut än filmer som är gjorda på 19-talet!
Ja, nu vet alla det, hha. :)

 

/Sophie


Wohooooo

2012-07-27 @ 12:55:38 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Wohoo min mobilapp funkar nu, woop woop! Nu ska jag snart sticka ner till Evedal med Sophie vu ska väl bada och lite så, det kanske blir nåt mer inlägg nu när det funkar från mobilen! Kramis/Hilda


26 juli 2012

2012-07-26 @ 23:12:55 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Kändes som att detta inlägget behövde en bild så jag hittade denna bilden på mig, Linnea och Sophie för två år sen när vi var på skolresa i England!
 

Har inte bloggat idag, vi har haft gäster. Min pappas kompis som bor i Norge och hans fru och deras två söner var här idag så vi fikade och åt och lekte lite. Sedan kom min farbror, hans fru och Ronja hit och hämtade sin hund, som vi har passat sen igår, och då stannade dom och pratade lite, sen stack dom hem.
Och nu sitter jag här och tittar på Hart of Dixie på datorn!
 
puss/hilda

-

2012-07-26 @ 10:39:33 Vardag
{ 0 Kommentarer }

Först så måste jag bara säga, SJUKT HÄRLIGT VÄDER SVERIGE! Det får bli evedal idag igen, eftersom poolen
är sönder. ;(

Det första av gjorde idag var att ta på mig bikinin och gå ut och sola, klockan var ungefär 9.00, helt otroligt varmt var det..

 

Sen måste jag också säga att jag fått igång mobil-appen till blogg.se igen så nu kommer det antagligen bli mer bloggande!

 

/Sophie


Spontantripp!

2012-07-24 @ 22:34:12 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Yes, det blev en liten spontantripp ner till sommarstugan över en natt! Min kusin från Australien fick vattenkoppor så han och min farbror fick stanna några dagar till och då passade vi på att åka ner och hälsa på innan dom åker!
Axel (kusinen som fick vattenkoppor) är för gullig, han skrattade och lärde sig massa nya ord och så (han är 1 år), småbarn är det bästa som finns när dom är på bra humör.
Bild som jag tog vid stugan för nåt år sen.

Evedal och vattenkrig!

2012-07-24 @ 17:17:59 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Kom hem från evedal för ett tag sedan, riktigt varmt ute, 27-28 grader är det! 
Var där med Stina och Ellen.
När vi kom hem så fyllde vi upp lite vattenballonger och hade vattenkrig, tog vattenslangen sen också. ;) 
 
/Sophie

Liseberg!

2012-07-21 @ 18:12:47 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Igår var jag på liseberg, så det var därför jag inte bloggade!
Det var riktigt roligt, var där med Ebba, Simon, Nathalie, Linda och Pappa. :)
Nathalie lyckades tappa sin mobil i Kanonen och lyckades även få tillbaka den hel.. 
På kvällen så hämtade vi Becca från flygplatsen, hon har varit 3 veckor i England på språkresa.
 
 
/Sophie

WOOP WOOP

2012-07-21 @ 15:16:51 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Har inte bloggat på ett tag, har gjort saker hela veckan typ.
I onsdags var jag med Ronja, vi gjorde inte så mycket speciellt, vi tittade på två filmer och sen sov jag över hos henne, och i torsdags så tittade vi på två filmer till, haha.
Igår var jag på grand med mamma för vi skulle fixa några grejer och sen när vi kom hem kom mormor och la upp min klänning som var lite för lång, och idag har jag inte gjort så mycket, ska snart åka och handla med pappa.
 
ciao/hilda
 

Singoallas grotta!

2012-07-18 @ 18:01:00 Vardag
{ 1 Kommentarer }
Har nästan precis kommit hem från utflykten som gick till Singoallas grotta och Hultaklint.
Väldigt fult namn om jag får säga det själv..
 
Som vanligt, bilder från det!
 
 
 
 
 
 
 
 
/Sophie

Utflykt!

2012-07-18 @ 12:28:34 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Nu ska jag på någon slags utflykt eller vad det var, med Pappa, Simon, Ebba och Linda! 
Detta fick bli ett väldigt kort inlägg eftersom jag måste gå nu, hehe.
 
/Sophie

Pirates of the Caribbean!

2012-07-18 @ 00:00:00 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Har precis tittat klart på Pirates of the Caribbean 1.
Älskar dom filmerna, bland de bästa som finns! 
 
 
/Sophie

Rubrik här

2012-07-17 @ 17:58:13 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Här är det som jag köpte igår! Jag köpte en ring på indiska också men den är inte med på bild.
 
          Jeansshorts - gina tricot 349:-   Vita shorts - gina tricot 299:-
 
Shorts - bikbok 99:-
 
Skinnjacka - bikbok 299:-
 

kramis/hilda

Tell me how to get back to summer paradise

2012-07-16 @ 23:05:04 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Det blev lite kläder på stan idag, mestadels till Mallorca som jag åker till om två veckor! Lägger upp bilder imon.
Imon blir det Sophie, har inte träffat henne på jättelänge nu, saknar min babbi! Vi ska förmodligen fota lite, så det kanske kommer upp nån bild.
Just nu sitter jag här med lite dumle och noblesse, kvar från en kaka jag bakade, och ska antingen titta på nåt avsnitt av gossip girl eller kolla en film på datorn, får se vad det blir!
 
kram/hilda

The Mask.

2012-07-16 @ 16:15:52 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Sitter här och tittar på filmen "The Mask"  som jag precis startade!
Har sett den innan, rolig film faktsikt, bra också.
Nu ska jag titta på den så, ha det braa!
 
 
/Sophie

Woopelidoopelidoo

2012-07-16 @ 14:37:52 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Nu sticker jag ner till stan med mammsi!
puss/hilda

Nattinlägg

2012-07-16 @ 00:16:00 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Yessss, kom hem en dag tidigare från stugan, så jag och pappa kom hem för kanske en halvtimme sen.
Jag har haft en jättehärlig tid där med hela släkten! Min farbror, hans fru och deras son (min kusin), som bor i Australien, är i Sverige nu och hälsar på så det var kul att träffa dom.
Godnatt nu alla som inte redan sover, jag bloggar mer imorgon!
 
kram/hilda

Båt

2012-07-15 @ 17:26:45 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Var ute och åkte lite båt med Stina och Ellen innan, Johan körde.
Jag och Ellen åkte ring bakom också, skit roligt!
Efter det som gick vi och köpte lite glass, magnum infitnity. Den var inte så god som den verkade på reklamen..
Nu sitter jag här och lyssnar på lite musik och spelar kort med Ellen! 
Ha det bra.
 
 
/Sophie

Sommarstugan

2012-07-14 @ 17:17:03 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Glömde att göra inlägg igår om att jag skulle till min sommarstuga, men nu fick jag tag på internet så nu gör jag ett!
Jag är iallafall i min sommarstuga som sagt och här har vi gjort allt möjligt, badat, ätit, spelat kubb och massa mer!
Jag åker hem härifrån på måndag, får se om det blir nåt inlägg innan dess från min sida, om jag får nåt internet.
Nu sitter jag här med min kusin Vincent och vi ska göra något på datorn!
 
puss/hilda

Ice age!

2012-07-13 @ 18:07:32 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Sitter här med 7åriga Nina och tittar på Ice age 1.
Dom är ju lite småroliga ändå!
 
bilder från havet.
 
 
/Sophie
 
 

Dag 25!

2012-07-12 @ 15:46:40 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Dag 1: Din facebook profilbild med flest likes
Dag 2: En bild på personen som vet mest om dig
Dag 3: En viktig person i ditt liv
Dag 4: en bild som visar hur du mådde förut
Dag 5: En bild på ett ställe jag varit på
Dag 6: En låt som betyder mycket
Dag 7: Åtta bekännelser
Dag 8: En bild på en tid du saknar
Dag9: En gammal och en ny bild på dig själv
Dag 10: En bild från din förra sommar
Dag 11: Bakgrund på mobilen
Dag 12: En bild på dig och din bästavän
Dag 13: Några favorit citat
Dag 14: En bild du tycker visar kärlek
Dag 15: En bild som får dig att le
Dag 17: Min favorit film
Dag 18: En person jag vill träffa just nu
Dag 19: En bild på de jag köpte senast
Dag 20: Bild på ditt/fina favorit klädesplagg
Dag 21: Din nuvarande profilbild på facebook
Dag 22: Någonting jag oroar mig för
Dag 23: Typ av killar jag faller för
Dag 24: Det här vill jag ha
Dag 25: Mina Intressen
 
Fotboll, fota, sjunga och kompisar!
 
/Sophie

Fotat lite!

2012-07-12 @ 15:45:20 Vardag
{ 1 Kommentarer }
Var ute med Stina lite igår kväll och fotade nere vid havet.
Här kommer lite bilder från det!
 
 
 
 
 
 
/Sophie
 

Ny design!

2012-07-12 @ 14:45:45 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Tror det är 4 gången vi byter design i år..
Men nu så, nu tror vi behåller denna ett tag iallafall!
Det var allt jag hade att säga, ha det bra!
 
 
/Sophie

Clothes

2012-07-11 @ 17:15:34 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Blev inget inlägg igår för efter vi var på stan åkte vi upp till grand för att köpa en sak, och sen när vi kom hem åt vi och sen så sov Ronja här.
Idag har vi inte gjort så mycket och just nu håller vi på att rensa min garderob, Ronja vill bara göra det för hon får det som jag inte vill ha mer.
Men nu ska vi fortsätta med det, woop woop!
 
Världens sämsta kvalité, datorbild, men hahhahahaha inte lite kläder.
 
 
puss/hilda

To be somebody you have to eat somebody

2012-07-10 @ 13:41:29 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Idag så är Ronja här, och snart så ska vi sticka ner till stan.
Gör kanske ett inlägg senare ikväll!
 
Puss/ Hilda

Svampbob!

2012-07-10 @ 11:36:08 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Fick somsagt lite till presenter igår, bland annat svampbob skal till min iphone, älska!
Fick även Justin bieber biljett, högtalare och en tröja.
Världens bästa födelsedag!
 
/Sophie

Dag 24!

2012-07-09 @ 17:41:53 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Dag 1: Din facebook profilbild med flest likes
Dag 2: En bild på personen som vet mest om dig
Dag 3: En viktig person i ditt liv
Dag 4: en bild som visar hur du mådde förut
Dag 5: En bild på ett ställe jag varit på
Dag 6: En låt som betyder mycket
Dag 7: Åtta bekännelser
Dag 8: En bild på en tid du saknar
Dag9: En gammal och en ny bild på dig själv
Dag 10: En bild från din förra sommar
Dag 11: Bakgrund på mobilen
Dag 12: En bild på dig och din bästavän
Dag 13: Några favorit citat
Dag 14: En bild du tycker visar kärlek
Dag 15: En bild som får dig att le
Dag 17: Min favorit film
Dag 18: En person jag vill träffa just nu
Dag 19: En bild på de jag köpte senast
Dag 20: Bild på ditt/fina favorit klädesplagg
Dag 21: Din nuvarande profilbild på facebook
Dag 22: Någonting jag oroar mig för
Dag 23: Typ av killar jag faller för
Dag 24: Det här vill jag ha
Dag 25: Mina Intressen
 
Inget som jag kan komma på.
 
/Sophie

Presenter!

2012-07-09 @ 15:45:43 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Som jag skrev igår så fick jag en kameraväska som var förliten, så jag bytte ut den till ett stativ och ett filer istället! Fick pengar och en tröja också, ska få lite till idag eftersom jag inte firat med mammas sida än!
 
 
 
 
 
/Sophie

GRATTIS SOPHIE

2012-07-08 @ 19:54:46 Vardag
{ 1 Kommentarer }
 
        
GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA VÄN!
 
 
 
Har inte bloggat över helgen för jag har varit i Göteborg på bröllop, kom hem för kanske en timme sen.
Min kusin gifte sig så då var vi på bröllop halva dagen igår och sen idag åt vi lunch sen åkte vi hem.
Just nu tror jag att jag ska försöka ringa Ronja för att prata lite!

Födelsedaaag!

2012-07-08 @ 11:10:44 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Woho! 
Jag fyller år idag, 14 år.
Pappa kom och väckte mig vid 10.00, fast jag hade redan vaknat.. 
Fick två paket av honom nu, skulle få något till sen, det var en kameraväska och ett 8GB minneskort!
Kameraväskan var för liten så vi ska åka och byta den sen, jag får välja om jag vill ha en väska eller ett stativ, vet inte vad jag ska välja än.
Får gäster ikväll klockan 17.00, då blir det JORDGUBSTÅRTA! :D
 
bildkälla.
 
/Sophie

Dag 23!

2012-07-07 @ 13:56:03 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Dag 1: Din facebook profilbild med flest likes
Dag 2: En bild på personen som vet mest om dig
Dag 3: En viktig person i ditt liv
Dag 4: en bild som visar hur du mådde förut
Dag 5: En bild på ett ställe jag varit på
Dag 6: En låt som betyder mycket
Dag 7: Åtta bekännelser
Dag 8: En bild på en tid du saknar
Dag9: En gammal och en ny bild på dig själv
Dag 10: En bild från din förra sommar
Dag 11: Bakgrund på mobilen
Dag 12: En bild på dig och din bästavän
Dag 13: Några favorit citat
Dag 14: En bild du tycker visar kärlek
Dag 15: En bild som får dig att le
Dag 17: Min favorit film
Dag 18: En person jag vill träffa just nu
Dag 19: En bild på de jag köpte senast
Dag 20: Bild på ditt/fina favorit klädesplagg
Dag 21: Din nuvarande profilbild på facebook
Dag 22: Någonting jag oroar mig för
Dag 23: Typ av killar jag faller för
Dag 24: Det här vill jag ha
Dag 25: Mina Intressen
 
Blonda med blå ögon och brunetter med bruna ögon, härlig personlighet och rolig.
 
/Sophie

ÖLAND!!

2012-07-07 @ 12:56:21 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Tjena alla läsare, idag drar jag till öland och ska bo hos bästisen frida i 1 vecka sen bor jag i min stuga en vecka till efter! så som ni kanske fattar kommer jag inte kunna blogga så mycket eftersom något har hänt med mobil blogg saken :( så ni får ha de bra! PUSSAR & KRAMAR!
/ Malin 

Fear factor!

2012-07-07 @ 11:57:24 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Sitter här i soffan och tittar på Fear Factor USA..
Just nu ska en av dom ha ögonbindel och den andra ska leda den till en skål full med blodiglar som han/hon ska ta in i munnen och lämna över till den utan ögonbindel, fortfarande i munnen som sen ska lägga den dom i en annan skål.. USCH!! 
Skulle aldrig gjort det, slemmiga blodiglar som bet dom i tungan..
 
Aja, här kommer lite fler bilder från Malta! Väldigt off topic men jaja ;) 
 
 
 
 
 
 
/Sophie
 

Hello!

2012-07-06 @ 22:33:20 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Sverige underbara sverige!
ja kom hem 4 på natten och nu sitter jag med bästisarna i åryd och har haft det super mysigt, HA de bra kommer nog kunna blogga imon med! :) PUSSISAR
               
 
 

Bilder från malta!

2012-07-06 @ 15:46:14 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Här kommer några bilder från Malta! 
 
 
 
 
 
 
 
Underbar snorkling som sagt, bilder här under.
 
 
 
 
 
 
/Sophie
 

Hemma igen!

2012-07-06 @ 12:18:31 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Nu är jag och Malin hemma igen efter 5 helt underbara dagar på Malta!
Har inte hunnit ladda in bilder i datorn ännu men bilder kommer det iallafall att bli många av!
Malta är otroligt mysigt, inga jobbiga säljare som står utanför sin affär och försöker dra in en, väldigt billigt också för den delen! 
När vi kom till Malta så åkte vi buss till hotellet, det var ingen buss som gick till olika hotell utan en buss som körde runt och stannade vid busshållsplatser, alltså en vanlig buss.
Det var sjuuukt varmt i bussen, hade långbyxor på mig eftersom det var kallt på planet och i Sverige..
Men hur som helst så kom vi fram till hotellet efter en timmes bussresa, vi kom dit vid 12.00 ungefär och inchekningen till rummet var klockan  14.00.
Jag vet inte riktigt vad som hände med vi blev iallafall flyttade till hotellets "syster" hotell som dom kallade det, vilket var otroligt mycket bättre!! 
Vi hade betalat ca. 2500 för det första hotellet med halvpension och det hoteller vi fick bo på istället kostade ca. 7000 med halvpension och vi behövde inte lägga till någonting så det blev ett väldigt bra byte. ;) 
Många från Sverige, Italien och Frankrike var där på språkresa och bodde på det hotellet som vi bodde på, ska satsa på att åka dit på språkresa någongång! 
Häftig snorkling var det också, varmt som tusan och mysiga resturanger!
Har haft en superbra semester :)
 
/Sophie

Oj

2012-07-05 @ 21:28:58 Vardag
{ 0 Kommentarer }
Hahah hittade en header som Sophie och jag hade på vår gamla blogg som vi hade för jättelängesen!
 
Oj, jag har verkligen inte kunnat blogga dessa senaste dagarna, jag har varit i Helsingborg och jag tog med min dator dit men glömde laddaren hemma och såklart så laddades datorn ut, och blogg.se funkar inte på mobilen just nu, vet inte varför.
Iallafall så kommer Sophie och Malin hem nån gång idag eller natt, har saknat dom! Även om jag inte kommer kunna träffa dom på ett tag. Imorgon ska jag hitta på något med Ronja, och sen i helgen ska jag till Göteborg på bröllop.

RSS 2.0